Tulevat esitykset
Menneet esitykset
2022-2023
Nätö II
BODY MAP
Nykymusiikkiteatterikurssilla painottuivat itseohjautuvuus ja oman luovuuden valloilleen päästäminen. Työstimme pienryhmissä erilaisia musiikillisia numeroita ja kaikki demossa kuullut kappaleet olivat täysin itsetehtyjä. Liikettä työstettiin yhteisten joukkokoreografioiden kautta sekä pari- ja soolonumeroissa. Kurssi oli todella monipuolinen ja saimme oppia valtavasti niin toisiltamme kuin opeiltamme Elinalta ja Inkalta!
Nykymusiikkiteatterikurssilla painottuivat itseohjautuvuus ja oman luovuuden valloilleen päästäminen. Työstimme pienryhmissä erilaisia musiikillisia numeroita ja kaikki demossa kuullut kappaleet olivat täysin itsetehtyjä. Liikettä työstettiin yhteisten joukkokoreografioiden kautta sekä pari- ja soolonumeroissa. Kurssi oli todella monipuolinen ja saimme oppia valtavasti niin toisiltamme kuin opeiltamme Elinalta ja Inkalta!
Tässä olen minä
Syyskauden viimeinen demo meni laulaen. "Tässä olen minä" -demossa kuultiin mm. musikaaliklassikoita, lastenlauluja sekä joululauluja. Kappaleiden tunneskaala vaihteli rakkaudesta vihaan ja haaveilusta haikeuteen. Demo toteutettiin yhtenäisenä kuljetuksena, jonka kautta kappaleiden tarinat tukivat toisiaan. Säestyksestä vastasi lauluopemme Kristiina Kattelus.
Syyskauden viimeinen demo meni laulaen. "Tässä olen minä" -demossa kuultiin mm. musikaaliklassikoita, lastenlauluja sekä joululauluja. Kappaleiden tunneskaala vaihteli rakkaudesta vihaan ja haaveilusta haikeuteen. Demo toteutettiin yhtenäisenä kuljetuksena, jonka kautta kappaleiden tarinat tukivat toisiaan. Säestyksestä vastasi lauluopemme Kristiina Kattelus.
Klovneriademo
Punanenät pääsivät vauhtiin harjoitellen leikkimistä, yhteistä dramaturgiaa, rytmitystä ja rehellisyyttä. Päivädemoa olivat katsomassa draamasalon nykyiset ykköset sekä muutamia alumneja. Tutun porukan edessä on turvallista tehdä ja kokeilla!
Punanenät pääsivät vauhtiin harjoitellen leikkimistä, yhteistä dramaturgiaa, rytmitystä ja rehellisyyttä. Päivädemoa olivat katsomassa draamasalon nykyiset ykköset sekä muutamia alumneja. Tutun porukan edessä on turvallista tehdä ja kokeilla!
Sanoikos kukaan mitään?
Ulliksen johtaman tyylilajikurssin aikana tutustuimme kahdeksaan eurooppalaisen teatterin tyylilajiin: Antiikin Kreikan tragedia, komedia, Shakespeare, realismi, ekspressionismi, Bertolt Brehtin eeppinen teatteri, Antonin Artaud`n julmuuden teatteri sekä absurdi teatteri. Tyylilajeihin tutustuessa kävimme aina aluksi läpi tiivistetyn teoriaosuuden ja sen jälkeen perehdyimme aiheeseen käytännön harjoitteiden, kuten "kahvin keiton", myötä. Esitys pohjautui Hella Wuolijoen näytelmään Niskavuoren nuori emäntä ja siitä valittuun yhteen kohtaukseen. Jakauduimme pienryhmiin itseä kiinnostavan tyylilajin mukaan ja muotoilimme kohtauksen tyylilajin mukaiseksi. Kurssi huipentui kahdeksaan jännittävään esitykseen kotoisalla VPK:lla ja kaikki lavalla nähdyt roolit olivat siinä hetkessä arvottuja. Kurssi opetti vahvasti keskeneräisyyden ja epävarmuuden sietämistä, ryhmätyöskentelyä sekä tietysti teatterihistoriaa!
2021-2022
NÄTÖ I
Monologidemo
Intensiivisen monologijakson aikana opiskelijat työstivät itse valitsemiaan monologitekstejä erilaisten harjoitteiden kautta. Kurssilla painotettiin erityisesti itseohjautuvuutta sekä omaan visioon luottamista. Kurssin päätteeksi opiskelijat pääsivät esittämään omat monologinsa yleisölle avoimen harjoituksen kautta.
Intensiivisen monologijakson aikana opiskelijat työstivät itse valitsemiaan monologitekstejä erilaisten harjoitteiden kautta. Kurssilla painotettiin erityisesti itseohjautuvuutta sekä omaan visioon luottamista. Kurssin päätteeksi opiskelijat pääsivät esittämään omat monologinsa yleisölle avoimen harjoituksen kautta.
Nykymusiikkiteatteri - Polte, paine ja uuteen aamuun
Jakson aikana nykymusiikkiteatteriin tutustuttiin ja syvennyttiin improvisoidun liikkeen ja soittamisen kautta. Improvisoitujen kohtausten pohjalta lähdettiin rakentamaan demoa, jonka teemaksi valikoituivat ilo, elämä ja sen eri muodot. Kurssilla painotettiin erityisesti sitoutumisen tärkeyttä.
Jakson aikana nykymusiikkiteatteriin tutustuttiin ja syvennyttiin improvisoidun liikkeen ja soittamisen kautta. Improvisoitujen kohtausten pohjalta lähdettiin rakentamaan demoa, jonka teemaksi valikoituivat ilo, elämä ja sen eri muodot. Kurssilla painotettiin erityisesti sitoutumisen tärkeyttä.
Dialogidemo
Dialogidemossa pohjatekstinä käytettiin Minna Canthin kirjoittamaa näytelmää Anna Liisa ja demoa rakennettiin opiskelija- ja ryhmälähtöisesti keskusteluiden ja improvisaation kautta. Jakson aikana tutkittiin teatterin keinoin erilaisia teemoja, kuten valinnanvapautta, vuorovaikutusta, keskeneräisyyttä ja tasa-arvoa nyky-yhteiskunnassa.
Dialogidemossa pohjatekstinä käytettiin Minna Canthin kirjoittamaa näytelmää Anna Liisa ja demoa rakennettiin opiskelija- ja ryhmälähtöisesti keskusteluiden ja improvisaation kautta. Jakson aikana tutkittiin teatterin keinoin erilaisia teemoja, kuten valinnanvapautta, vuorovaikutusta, keskeneräisyyttä ja tasa-arvoa nyky-yhteiskunnassa.
2020-2021
SISÄLTÄ
Sisältä-demo on itse- ja ryhmäohjautuvan näyttelijäntaiteen kurssin lopputulema. Kurssin aiheena on ollut vapaus. Opiskelijoilla on ollut valta toteuttaa juuri sellainen demo, kun he itse haluavat. Demon teemaksi valikoitui koti.
Demo koostuu kolmesta itsenäisestä teoksesta, joita yhdistää teema ja draamalliset reunaehdot.
Kolme viikkoa kestävä kurssi on muotoutunut uudelleen vallitsevan ajan johdosta, mutta ennen kaikkea syystä, miten ryhmä on vapauden suomaa valtaa alkanut käyttää.
Tämä lopputulema on syntynyt halusta luoda ja oppia itsestä sekä toiseudesta, tehdä taiteellista työtä globaalista tilanteesta huolimatta tai jopa sen ansiosta.
Olemme kunnioittaneet työskentelyssä yhteiskunnan pandemialle asettamia ohjeita, suosituksia ja sääntöjä.
Sisältä-demo on itse- ja ryhmäohjautuvan näyttelijäntaiteen kurssin lopputulema. Kurssin aiheena on ollut vapaus. Opiskelijoilla on ollut valta toteuttaa juuri sellainen demo, kun he itse haluavat. Demon teemaksi valikoitui koti.
Demo koostuu kolmesta itsenäisestä teoksesta, joita yhdistää teema ja draamalliset reunaehdot.
Kolme viikkoa kestävä kurssi on muotoutunut uudelleen vallitsevan ajan johdosta, mutta ennen kaikkea syystä, miten ryhmä on vapauden suomaa valtaa alkanut käyttää.
Tämä lopputulema on syntynyt halusta luoda ja oppia itsestä sekä toiseudesta, tehdä taiteellista työtä globaalista tilanteesta huolimatta tai jopa sen ansiosta.
Olemme kunnioittaneet työskentelyssä yhteiskunnan pandemialle asettamia ohjeita, suosituksia ja sääntöjä.
Nätö II
3/7 - SISARUKSIA JA TYYLILAJEJA
3/7- Sisaruksia ja Tyylilajeja on tekstilähtöinen produktio, jonka pohjana toimii Anton Tsehovin Kolme sisarta -näytelmä. Demossa klassikkotekstiä sävytetään eri teatterin tyylilajien kautta.
3/7 - SISARUKSIA JA TYYLILAJEJA
3/7- Sisaruksia ja Tyylilajeja on tekstilähtöinen produktio, jonka pohjana toimii Anton Tsehovin Kolme sisarta -näytelmä. Demossa klassikkotekstiä sävytetään eri teatterin tyylilajien kautta.
2019-2020
Nätö I
TÄMÄ JÄÄKÖÖN NÄIDEN SEINIEN SISÄLLE
Tämä jääköön näiden seinien sisälle sisältää dialogeja näytelmäsarjasta Niskavuori.
PUNOS
Punos on näyttelijäntaide 1-linjan nykymusiikkiteatteridemo, joka käsittelee sisaruksia, sielunsisaruksia ja ihmisiä, joiden välille on juurtunut syvä yhteys niin hyvässä kuin pahassa.
Rakkautta, kateutta, vihaa ja välittämistä.
ARKI
Arki on esitys, teos ja ennen kaikkea kokeilu siitä miten jatkaa teatteria kun kaikki fyysinen läsnäolo ja kontakti niin esiintyjien kuin katsojien välillä on viety pois.
Nätö II
NÄYTÖS A/W -19
Näytös A/W -19 on matka näyttelijäntaiteeseen, jossa tutkitaan olemista, kontaktia ja vaikuttumista.
NÄYTTELIJÄ - KADEHDITTU
Inklusiivinen esitys, jossa käytämme Veikko Huovisen, Erämies - kadehdittu novellia.
Näyttelijä - kadehdittu on Laajasalon opiston näyttelijäntaide 2-linjan tekstilähtöinen produktio.
CULUS SANCTUS
Pyhää, rumaa, pelottavaa, naurettavaa, arvelluttavaa, improvisoitua, kaavailtua, paskaa, moraalitonta, epäinhimillistä, taivaallista ja ihanaa. Culus Sanctus, neljässä viikossa syntynyt Laajasalon opiston Näyttelijäntyö 2 -linjan nykymusiikkiteatteridemo.
LASTENTEATTERIFESTARIT
Jo perinteeksi muodostuneet Laajasalon lastenteatterifestivaalit järjestetään jälleen Laajasalon vapaapalokunnan tiloissa! Luvassa on kolme erilaista esitystä, ongintaa, kasvomaalausta, kahvio ja kurkistus paloautoon.
Nätö I
TÄMÄ JÄÄKÖÖN NÄIDEN SEINIEN SISÄLLE
Tämä jääköön näiden seinien sisälle sisältää dialogeja näytelmäsarjasta Niskavuori.
PUNOS
Punos on näyttelijäntaide 1-linjan nykymusiikkiteatteridemo, joka käsittelee sisaruksia, sielunsisaruksia ja ihmisiä, joiden välille on juurtunut syvä yhteys niin hyvässä kuin pahassa.
Rakkautta, kateutta, vihaa ja välittämistä.
ARKI
Arki on esitys, teos ja ennen kaikkea kokeilu siitä miten jatkaa teatteria kun kaikki fyysinen läsnäolo ja kontakti niin esiintyjien kuin katsojien välillä on viety pois.
Nätö II
NÄYTÖS A/W -19
Näytös A/W -19 on matka näyttelijäntaiteeseen, jossa tutkitaan olemista, kontaktia ja vaikuttumista.
NÄYTTELIJÄ - KADEHDITTU
Inklusiivinen esitys, jossa käytämme Veikko Huovisen, Erämies - kadehdittu novellia.
Näyttelijä - kadehdittu on Laajasalon opiston näyttelijäntaide 2-linjan tekstilähtöinen produktio.
CULUS SANCTUS
Pyhää, rumaa, pelottavaa, naurettavaa, arvelluttavaa, improvisoitua, kaavailtua, paskaa, moraalitonta, epäinhimillistä, taivaallista ja ihanaa. Culus Sanctus, neljässä viikossa syntynyt Laajasalon opiston Näyttelijäntyö 2 -linjan nykymusiikkiteatteridemo.
LASTENTEATTERIFESTARIT
Jo perinteeksi muodostuneet Laajasalon lastenteatterifestivaalit järjestetään jälleen Laajasalon vapaapalokunnan tiloissa! Luvassa on kolme erilaista esitystä, ongintaa, kasvomaalausta, kahvio ja kurkistus paloautoon.
PUUTOS
Metsä on monelle koti. Se on elävä, aistiva kokonaisuus ja arvokas hiilinielu, joka torjuu ilmastonmuutosta. Silti ihminen on pienentänyt metsää ja kasvillisuuden määrää puoleen maapallolla.
"Vanhojen luonnonmetsien elävään ja kuolleeseen biomassaan on sitoutunut valtava määrä hiiltä, hehtaaria kohden paljon enemmän kuin talousmetsien metsiköihin. Mikäli tällainen metsä hakataan, seurauksena on hiilidioksidin vapautuminen ilmakehään. Avohakkuun jälkeen metsä muuttuu päästölähteeksi 15–30 vuodeksi", kirjoittaa Suomen Luonto.
Kuinka tehdä esitys tältä pohjalta; ilmastoahdistuksen, kiireen ja kriisien aikana?
Kuinka tehdä esitys, joka ei osoittele vaan avaa – sanoo eikä syytä?
Ja kuinka tehdä suora toiminta osaksi esitystä?
"Tehtäiskö joku livestreami siitä ku istutaan eduskuntatalon rappusilla..."
"Ei ku kutsutaan ne katsojat sinne rappusille kans!"
"Joo! Joku yhteislähtö torilta!"
"Emmä tiiä… mua ei kyllä inspiroi toi."
~ ~ ~
Pohdimme puita. Luimme puista, maailman tilasta ja ihmisistä ja osallistuimme ilmastomarssille, osa meistä. Teimme demoja. Teimme videoita ja loputtomasti karttoja ajatuksille.
Keräsimme tietoa, keskustelimme ja yritimme olla pelkäämättä konfliktia.
Yhtäältä haluttiin tehdä tiukkaa ja tarkkaa yhteiskuntakritiikkiä, toisaalta jotain kevyempää tai ainakin kevyemmin.
Improvisoimme kohtauksia uuden tiedon ja uusien ajatusten pohjalta.
Päädyimme nuotioon. Yuval Noah Hararin ansiosta ryhdyimme tutkimaan muun muassa tarinaa, ihmistä, totuutta ja outoa.
20 vuodessa 1,5 puuta kompensoi 1 öljybarrelin polttamisesta syntyvät hiilidioksidipäästöt. Päivittäin maailmassa kuluu 102 miljoonaa barrelia öljyä.
Vapaaehtoinen pääsymaksu. Lipputulot menevät lyhentämättömänä Luonnonperintösäätiölle ikimetsien suojeluun. (Vain käteismaksu)
Lämpimästi tervetuloa!
Metsä on monelle koti. Se on elävä, aistiva kokonaisuus ja arvokas hiilinielu, joka torjuu ilmastonmuutosta. Silti ihminen on pienentänyt metsää ja kasvillisuuden määrää puoleen maapallolla.
"Vanhojen luonnonmetsien elävään ja kuolleeseen biomassaan on sitoutunut valtava määrä hiiltä, hehtaaria kohden paljon enemmän kuin talousmetsien metsiköihin. Mikäli tällainen metsä hakataan, seurauksena on hiilidioksidin vapautuminen ilmakehään. Avohakkuun jälkeen metsä muuttuu päästölähteeksi 15–30 vuodeksi", kirjoittaa Suomen Luonto.
Kuinka tehdä esitys tältä pohjalta; ilmastoahdistuksen, kiireen ja kriisien aikana?
Kuinka tehdä esitys, joka ei osoittele vaan avaa – sanoo eikä syytä?
Ja kuinka tehdä suora toiminta osaksi esitystä?
"Tehtäiskö joku livestreami siitä ku istutaan eduskuntatalon rappusilla..."
"Ei ku kutsutaan ne katsojat sinne rappusille kans!"
"Joo! Joku yhteislähtö torilta!"
"Emmä tiiä… mua ei kyllä inspiroi toi."
~ ~ ~
Pohdimme puita. Luimme puista, maailman tilasta ja ihmisistä ja osallistuimme ilmastomarssille, osa meistä. Teimme demoja. Teimme videoita ja loputtomasti karttoja ajatuksille.
Keräsimme tietoa, keskustelimme ja yritimme olla pelkäämättä konfliktia.
Yhtäältä haluttiin tehdä tiukkaa ja tarkkaa yhteiskuntakritiikkiä, toisaalta jotain kevyempää tai ainakin kevyemmin.
Improvisoimme kohtauksia uuden tiedon ja uusien ajatusten pohjalta.
Päädyimme nuotioon. Yuval Noah Hararin ansiosta ryhdyimme tutkimaan muun muassa tarinaa, ihmistä, totuutta ja outoa.
20 vuodessa 1,5 puuta kompensoi 1 öljybarrelin polttamisesta syntyvät hiilidioksidipäästöt. Päivittäin maailmassa kuluu 102 miljoonaa barrelia öljyä.
Vapaaehtoinen pääsymaksu. Lipputulot menevät lyhentämättömänä Luonnonperintösäätiölle ikimetsien suojeluun. (Vain käteismaksu)
Lämpimästi tervetuloa!
tYHjÄsTä NyhJäSTy
Kuka on kuka ja missä mennään? 👀
Laajasalon nätö II -linja kutsuu seuraamaan pitkän impron demoa, jossa nimensä mukaisesti nyhjäisemme tyhjästä esityksen kerta toisensa jälkeen! Jokainen esitys on ainutkertainen ja yllätyksiä on varmasti luvassa sekä tekijöille että kokijoille.
Tule selvittämään miten onnistuu pitkän esityksen luominen täysin improamalla! 🔥
Kuka on kuka ja missä mennään? 👀
Laajasalon nätö II -linja kutsuu seuraamaan pitkän impron demoa, jossa nimensä mukaisesti nyhjäisemme tyhjästä esityksen kerta toisensa jälkeen! Jokainen esitys on ainutkertainen ja yllätyksiä on varmasti luvassa sekä tekijöille että kokijoille.
Tule selvittämään miten onnistuu pitkän esityksen luominen täysin improamalla! 🔥
Lastenteatterifestivaali
Lastenteatterifestivaali on täällä taas!
Laajasalon opiston Näyttelijäntyön 2 -linja järjestää jo vuosittaiseksi perinteeksi muodostuneet festarit, joissa pääosassa ovat lapset!
Lastenteatterifestivaali on täällä taas!
Laajasalon opiston Näyttelijäntyön 2 -linja järjestää jo vuosittaiseksi perinteeksi muodostuneet festarit, joissa pääosassa ovat lapset!
Bar 9:15
Tervetuloa katsomaan Laajasalon Näyttelinjäntyö 2-linjan nykymusiikkiteatteridemoa Bar 9:15!
Saavu ajoissa
Vietä aikaa
Livu loputtua
Tervetuloa katsomaan Laajasalon Näyttelinjäntyö 2-linjan nykymusiikkiteatteridemoa Bar 9:15!
Saavu ajoissa
Vietä aikaa
Livu loputtua
Kämmekkäin
Kämmekkäin, käsikkäin, lähekkäin.
Kyljekkäin, päällekkäin, vierekkäin.
Selikkäin, sylikkäin, silmikkäin,
ristikkäin, nenäkkäin, peräkkäin.
Lähekkäin.
Hetkessä, käsikkäin, ystäväin.
Kämmekkäin.
Yhdessä.
Tervetuloa Nätö 1 –luokan musiikkiteatteridemoon. Musiikkiteatterikurssilla olemme inspiroituneet kohtaamisen tematiikasta. Olemme työskennelleet vahvasti improvisaatiosta lähtöisin liikkeen, äänen ja tekstin parissa. Demo rakentuu tekemistämme harjoituksista ja improvisaatioista sekä ryhmän jäsenten omista kappaleista, joita työryhmänä olemme työstäneet ja joihin olemme yhdessä luoneet sovitukset.
Kurssin aikana meitä on puhututtanut muun muassa jokaisen oikeus musiikkiin ja liikkeeseen, omien rajojen etsiminen, löytäminen ja ylittäminen sekä kohtaamisten merkityksellisyys ja voima. Tule viettämään kanssamme hetki näiden aiheiden äärellä, hetki lähekkäin, yhdessä, kämmekkäin.
Ohjaavat opettajat:
Karolina Ginman ja Petri Tiainen
Kämmekkäin, käsikkäin, lähekkäin.
Kyljekkäin, päällekkäin, vierekkäin.
Selikkäin, sylikkäin, silmikkäin,
ristikkäin, nenäkkäin, peräkkäin.
Lähekkäin.
Hetkessä, käsikkäin, ystäväin.
Kämmekkäin.
Yhdessä.
Tervetuloa Nätö 1 –luokan musiikkiteatteridemoon. Musiikkiteatterikurssilla olemme inspiroituneet kohtaamisen tematiikasta. Olemme työskennelleet vahvasti improvisaatiosta lähtöisin liikkeen, äänen ja tekstin parissa. Demo rakentuu tekemistämme harjoituksista ja improvisaatioista sekä ryhmän jäsenten omista kappaleista, joita työryhmänä olemme työstäneet ja joihin olemme yhdessä luoneet sovitukset.
Kurssin aikana meitä on puhututtanut muun muassa jokaisen oikeus musiikkiin ja liikkeeseen, omien rajojen etsiminen, löytäminen ja ylittäminen sekä kohtaamisten merkityksellisyys ja voima. Tule viettämään kanssamme hetki näiden aiheiden äärellä, hetki lähekkäin, yhdessä, kämmekkäin.
Ohjaavat opettajat:
Karolina Ginman ja Petri Tiainen
Olohuonœ – Kaikki on hyvin
1. demossaan Laajasalon näyttelijäntyön 1. linjalaiset työstävät William Shakespearen dialogeja ja tekevät feminististä tutkimusmatkaa tämän näytelmien naisrooleihin. Kollaasimainen kokonaisuus haastaa rooleihin kirjoitetut sukupuolet ja tuo mm. riidat, rakkauden, murhan ja väkivallan kotiin, näennäisen tuttuun ja turvalliseen tilaan.
Ohjaava opettaja: Eero Järvinen
1. demossaan Laajasalon näyttelijäntyön 1. linjalaiset työstävät William Shakespearen dialogeja ja tekevät feminististä tutkimusmatkaa tämän näytelmien naisrooleihin. Kollaasimainen kokonaisuus haastaa rooleihin kirjoitetut sukupuolet ja tuo mm. riidat, rakkauden, murhan ja väkivallan kotiin, näennäisen tuttuun ja turvalliseen tilaan.
Ohjaava opettaja: Eero Järvinen
Läksiäiset
Laajasalon opiston Näyttelijäntyö II -linjan demo "Läksiäiset" kutsuu katsojat mukaansa kokemukselliseen ja osallistavaan esitykseen.
Ohjaava opettaja: Janne Lonka
Osa esityksestä tapahtuu ulkona, joten varaudu lämpimin vaattein!
Pääsymaksuna voit tuoda jotain syömistä yhteiseen nyyttäripöytään. Saavuthan Laajasalon opiston aulaan hyvissä ajoin ennen esityksen alkamista.
Tapahtumakuva: Maija Alander
Laajasalon opiston Näyttelijäntyö II -linjan demo "Läksiäiset" kutsuu katsojat mukaansa kokemukselliseen ja osallistavaan esitykseen.
Ohjaava opettaja: Janne Lonka
Osa esityksestä tapahtuu ulkona, joten varaudu lämpimin vaattein!
Pääsymaksuna voit tuoda jotain syömistä yhteiseen nyyttäripöytään. Saavuthan Laajasalon opiston aulaan hyvissä ajoin ennen esityksen alkamista.
Tapahtumakuva: Maija Alander
Kestääkö Cantti?
Laajasalon opiston Näyttelijäntyö 2 -linjan opiskelijat ovat työskennelleet Minna Canthin "Työmiehen vaimo" -tekstin parissa.
"Kestääkö Cantti?" on dokumentaarinen tutkimusmatka näyttelijäntyöhön; menneeseen ja tulevaan.
Kestääkö kantti nykypäivän yhteiskunnassa?
Ohjaava opettaja: Janne Lonka
Laajasalon opiston Näyttelijäntyö 2 -linjan opiskelijat ovat työskennelleet Minna Canthin "Työmiehen vaimo" -tekstin parissa.
"Kestääkö Cantti?" on dokumentaarinen tutkimusmatka näyttelijäntyöhön; menneeseen ja tulevaan.
Kestääkö kantti nykypäivän yhteiskunnassa?
Ohjaava opettaja: Janne Lonka